©koda zmieni swój wizerunek i przestawi się na tanie auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kleju1975
    Classic
    • 2007
    • 16

    ©koda zmieni swój wizerunek i przestawi się na tanie auta

    slawikrrg, pudło te w budowie tez sie nie nadaja
  • tomekjmopl
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1187
    • Opel
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    ©koda zmieni swój wizerunek i przestawi się na tanie auta

    Zapewne sukcesy marki z Mlada Boleslav są solą w oku koncernu Volkswagen i stąd zapowiedź radykalnych zmian

    Według szefa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, przyszłość marki ©koda zostanie wkrótce ukierunkowana nieco inaczej jak obecnie. - Cieszymy się z sukcesów ©kody, ale nie możemy sami się osłabiać. W przyszłości ©koda nie będzie już rozwijać swojej palety w górę, powiedział Winterkorn.

    Obecnie ©koda produkuje samochody, które są pochodnymi modeli Volkswagen i Audi. Są one tańsze od oryginałów, co nie znaczy, że gorsze. Prawdą jest, że odbierają klientów wielkim producentom. Stąd też decyzja o zmianie wizerunku i przestawienie się na produkcję tanich modeli, które mają także przynosić koncernowi sukces na rozwijających się rynkach.

    Na 2014 rok przygotowywana jest kolejna generacja ©kody Fabia i już wiadomo, że nie powstanie ona na bazie platformy VW Polo, ale konstruktorzy wykorzystają znacznie tańsze rozwiązania. Aktualnie w fazie końcowej znajduje się projekt taniego modelu, który ma konkurować z Dacią Logan. Ma to być następca Octavii Tour, jeszcze nazywany tajemniczo A-entry. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż premiera tego auta odbędzie się w 2012 roku i otrzyma on nazwę Felicja. Jego klonem ma być także przygotowywany nowy Seat Toledo.

    Kolejną premierą będzie czeski klon VW Up!, który ma zaplanowaną premierę na wrzesień 2011 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

    żródło: http://www.autoinfo.pl/

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Bez sensu. Jak ktoś będzie chciał kupić VW to i tak go kupi wiedząc, że w palecie Skody jest coś tańszego i w podobnych rozmiarów (a tak naprawdę to cena np. Golfa i Octavii są podobne). Po co w takim razie robili S2 Combi i zrobili z niego flagowy model? Żeby zabrać sobie klientów Passata? Głupota.
      I tak patrząc po kolegi Golfie mk6 i mojej O2FL widać, że jednak VW jest lepiej wykonany.
      A to że się Skoda dobrze sprzedaję to też duża zasługa firm, których floty są przepełnione Octaviami i Fabiami no i coraz częściej Superbami. Nawymyślali z Seatem jakiś udziwnień (nowy Leon, Alteo, Toledo) i były słuchy, że Seat jest bliski bankructwa i chyba na ratunek zrobili Exeo (co w ogóle nie jest podobny do reszty Seatów)
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez Mihau
        Bez sensu.
        IMO jak najbardziej z sensem, szczerze mówiąc nie wiem jak Skoda się sprzedaje w Europie, ale jeśli ceny są zbliżone do VW - jak u nas, to te 2 marki zaczynają się nawzajem zżerać.
        Skoda miała wizerunek taniej marki, ale te ceny poszły w górę i chyba jedyne co zostało to ten wizerunek właśnie, z punktu widzenia producenta chyba byłoby lepiej te marki zróżnicować.
        Bo teraz jest tak, że możemy się tu wzajemnie pozagryzać, "dyskutując" co lepsze VW czy Skoda, jak to niejednokrotnie bywało, a prawda jest taka, ze te samochody się za mało różnią i to jest właśnie problem.
        Jeśli Skoda będzie zdecydowanie gorsza, słabiej wykonana to kupią ją inni ludzie i nie będzie dylematu.
        Już się czytało, że następca superba nie ma właśnie wchodzić w paradę passatowi itd.

        Seat to IMO w ogóle niewypał, miała to chyba być w zamyśle marka z jakimś sportowym zacięciem, a wyszło właściwie nie wiadomo co, wypuścili 3 takie same samochody, które się inaczej nazywają, sportu tu specjalnie nie ma zbyt dużo, potem puścili stare A4 chyba, żeby jakoś ratować bilans, czeski film

        IMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • voltar
          L&K
          • 2009
          • 1107
          • Octavia II (1Z3)
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Zamieszczone przez Mihau
          I tak patrząc po kolegi Golfie mk6 i mojej O2FL widać, że jednak VW jest lepiej wykonany
          To akurat chyba nie powinno dziwic gdyz porownujesz 2 rozne generacje aut. O2 w tym takze FL to jest do porownania z Golfem V i w tym porownaniu nie wychodzi gorzej a nawet w pewnych aspektach lepiej

          [ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 17:08 ]
          Zamieszczone przez szkoda
          IMO jak najbardziej z sensem, szczerze mówiąc nie wiem jak Skoda się sprzedaje w Europie, ale jeśli ceny są zbliżone do VW - jak u nas, to te 2 marki zaczynają się nawzajem zżerać.
          Czy z sensem czy bez sensu to trudno powiedziec. Kazdy kij ma 2 konce i taka zmiana wizerunku Skody "do tylu" moze VW wiecej w grupie przyniesc szkody niz pozytku.
          Czy marki zzeraja sie nawzajem ? Mysle ze nie. Moim zdaniem te oferty sie obecnie nawzajem uzupelniaja. W wiekszosci oferta zawiera auta z tych zblizone cenowy w tych samych klasach o takiej samej jakosci i na takim samym poziomie technicznym. Roznice sa głownie w wygladzie, funkcjonalnosci i postrzeganiu danej marki.


          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            szkoda, w sumie masz racje ale VAG jest sam sobie winien
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Czy z sensem czy bez sensu to trudno powiedziec. Kazdy kij ma 2 konce i taka zmiana wizerunku Skody "do tylu" moze VW wiecej w grupie przyniesc szkody niz pozytku.
              nie można sprzedawać 2 podobnych produktów w zbliżonej cenie, więcej wyorzesz jak je zdecydowanie skierujesz do odrębnych grup klientów.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • voltar
                L&K
                • 2009
                • 1107
                • Octavia II (1Z3)
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                IMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.
                To prawda i w tym kierunku powinien pojsc VW czyli np. rozbudowac oferte Skody takze o tansze auta. Mowi sie przeciez o tanszej O2 , czyms mniejszym i tanszym od Fabii.


                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez voltar
                  Zamieszczone przez szkoda
                  IMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.
                  To prawda i w tym kierunku powinien pojsc VW czyli np. rozbudowac oferte Skody takze o tansze auta. Mowi sie przeciez o tanszej O2 , czyms mniejszym i tanszym od Fabii.
                  raczej widziałbym "potanienie" tych obecnych, wywalenie climatika z O2 na rzecz manuala to dla mnie był taki malutki krok w tym kierunku na przykład.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • voltar
                    L&K
                    • 2009
                    • 1107
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    nie można sprzedawać 2 podobnych produktów w zbliżonej cenie, więcej wyorzesz jak je zdecydowanie skierujesz do odrębnych grup klientów.
                    Jak widac na przykladzie VW group mozna. Dla mnie Golf5/Jetta i Octavia pomimo ze bardzo spokrewnione to jednak zdecydowanie rozne proodukty.
                    Dodatkowo jak widze od lata to tylko takie gadanie kolejnego dyr. w VW ... jak wyszedl Superb 1 to narzekali ze zjada Passata . Mowiono ze Superb 2 nie bedzie juz wiekszy od Passata 2 i co z tego wyszlo ? Tak wiec moze skonczyc sie tylko na takim gadaniu. Jezeli VW chce z firmy matki zrobic lepsza marke lub wrecz marke premium poprzez dolowanie reszty brandow to raczej nie tedy droga ... Zreszta moze zadna droga sie to nie udac. Wiadomo co sie stalo z pomyslem o nazwie Phaeton ... Glownie managerownie VW nim jezdza

                    [ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 17:25 ]
                    Zamieszczone przez szkoda
                    raczej widziałbym "potanienie" tych obecnych, wywalenie climatika z O2 na rzecz manuala to dla mnie był taki malutki krok w tym kierunku na przykład.
                    I tak zrobia zapewne w momencie wejscia 03.
                    Tak naprawde mozna sobie gdybac bo jako wlasciciel moga zrobic wszystko lacznie z zaoraniem marki ale mysle ze nie beda tacy glupi.


                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      i Tak sie dziwie ze VW pozwolilo skodzie na jakiegos SUVa jakim bylo Yeti Ale defacto, za granica widzialem sporo superbów i O2FL na niemieckich blachach, zdecydowanie wiecej niz jakis audi czy wieswagenow i nie bylo to w niemczech .... Duzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • westwi78
                        RS
                        • 2008
                        • 2940

                        #12
                        Zamieszczone przez rkb
                        SUVa jakim bylo Yeti
                        a ja dalej twierdze że YETI to koło SUV`a nie stało nawet To auto nie ma odpowiednika w VW.

                        Zamieszczone przez rkb
                        Duzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
                        Ja miałem podobne zdziwienie w Austrii, ile widziałem Dacii Logan MCV, i to z rodzinami sobie pomykały.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez rkb
                          Duzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
                          czy ja wiem
                          "populacja" Volkswagenów w Niemczech w styczniu 2008 liczyła 8,764,711 samochodów (21.28% rynku)
                          natomiast Skód w tym samym czasie na drogach było 816,688 sztuk (1.98%)

                          [ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 20:17 ]
                          poza tym, S2 elegance kombi kosztuje u Niemców 30.650 eurosów
                          a
                          passat variant highline 30.275

                          więc to chyba płaci się za znaczek Skody
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Mi się wydaje że jak wprowadzą takie drastyczne zmiany, to strzelą sobie drugiego samobója, ale ten to już będzie konkretny, a nie jak ten wcześniejszy kiedy weszła OI i OII
                            Dla mnie skoda to bardzo fajne rozwiązanie, powiedzmy że to samo co VW tylko części i ubezpieczenie tańsze,co w dzisiejszych czasach nabiera coraz większego znaczenia, i do tego nie kradną bo to przecież czeski dziadkowóz
                            Trzeba się będzie przerzucić na jakieś japońce czy co :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • voltar
                              L&K
                              • 2009
                              • 1107
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez rkb
                              Tak sie dziwie ze VW pozwolilo skodzie na jakiegos SUVa jakim bylo Yeti
                              a ja sie nie dziwie bo to nie Skodzie pozwolono tylko VW sobie tak wymyslil

                              [ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 00:15 ]
                              Zamieszczone przez westwi78
                              a ja dalej twierdze że YETI to koło SUV`a nie stało nawet To auto nie ma odpowiednika w VW.
                              Dokladnie tak - nie ma odpowiednika bo brandy w ramach VW maja sie roznic oferta na ile sie da. Zreszta z takich samych powodow Skoda nie ma odpowiednika innych aut z grupy VW np. Touarega, Tiguana i w sumie Passata tez.


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                Ale chyba nikt nie przeczytał tego artykułu ze zrozumieniem :!: . Jedyny sensowny fragment tego artykułu to:
                                Cieszymy się z sukcesów ©kody, ale nie możemy sami się osłabiać. W przyszłości ©koda nie będzie już rozwijać swojej palety w górę
                                Oznacza to tylko tyle, że skoda nie zbuduje większego modelu niż superb czy yeti. Nie będzie konkurenta dla Q5, Q7, czy tuarega, phanteona itp :!:
                                Reszta zdań w tym artykule to brednie dziennikarzyny szukającego sensacji.
                                Nie zapominajcie o tym, że i tak najważniejsze są pieniądze a nie jakiś tam prestiż jednej czy drugiej marki. To że Fabia nie powstanie na platformie polo jest totalną bzdurą. Dla 99% ludzi nie jest ważne i nawet o tym nie wiedzą na jakiej platformie jest dany samochód i z kim ją dzieli, a oszczędności w takich przypadkach są duże - liczą się pieniądze. Najlepszym dowodem na to jest niedawny artykuł o testach foxa i joystera które wyglądają identycznie.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Trzeba się będzie przerzucić na jakieś japońce czy co :diabelski_usmiech
                                  Poczeka się i zobaczy jak wyjdzie/pokaże się OIII, wtedy zapadnie decyzja
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez tomek
                                    Oznacza to tylko tyle, że skoda nie zbuduje większego modelu niż superb czy yeti. Nie będzie konkurenta dla Q5, Q7, czy tuarega, phanteona itp
                                    "w górę" chyba niekoniecznie musi oznaczać wielkość
                                    superb przecież jest wiekszy od flagowego passata
                                    touareg i pheaton to zupełnie inne samochody, zwłaszcza ten drugi to totalna nisza i jakby nie mówić niewypał, z audi skoda jednak jakbysmy sobie tego nie życzyli nie konkuruje bezpośrednio
                                    a reszta tych "sensacyjnych bzdur" to od dawna znane przymiarki do wymienianych tam samochodów, więc nie wiem o co cho?
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • PiterNZ
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 389

                                      #19
                                      Obawiam się, że szkoda ma 100 % racji. W interesie VW nie leże produkowanie dwóch bardzo porównywalnych samochodów w tej samej grupie i cenie. Poza tym po co mają szukać nowej taniej marki. Tania Skoda będzie idealna, markę sobie wyrobiła, jakość również. Po prostu metodą drobnych kroczków dojdą do niższych cen.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez PiterNZ
                                        Obawiam się, że szkoda ma 100 % racji. W interesie VW nie leże produkowanie dwóch bardzo porównywalnych samochodów w tej samej grupie i cenie. Poza tym po co mają szukać nowej taniej marki. Tania Skoda będzie idealna, markę sobie wyrobiła, jakość również. Po prostu metodą drobnych kroczków dojdą do niższych cen.
                                        nie pretenduję do zawszeracjemającego, ale tutaj wystarczy zręczna rekonfiguracja samochodów i już, nie wiem, np. wystarczy Skodę pozbawić niektórych silników i dodatków - np. biksenonów w superbie i już będzie tańszą marką
                                        a jak będzie - zobaczymy.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • tomek
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1078

                                          #21
                                          szkoda, superb jest większy, ale już jest, a to co powiedział ten prezes obowiązuje od teraz.
                                          Jeżeli by tak było, że będą rekonfigurować cenniki pozbywając się silników i dodatków, to nie rozumiem dlaczego dopiero co dali możliwość wyboru dachu z bateriami słonecznymi, AFL, kessy, poduszka kolanowa itp. Zabranie tego wszystkiego było by jednym z większych błedów marketingowych i PRowych jakie da się zrobić.
                                          Jest wielu którzy nie kupią vw bo wolą skodę
                                          Jest wielu którzy nie kupią skody bo wolą vw
                                          Ale jest też wielu, którzy nie kupią vw i nie kupią skody jeżeli tą drugą sprowadzą do poziomu konkurencji dla dacii - np. ja
                                          Uważam, że taniej jest kupić nową tanią markę niż degradować istniejącą i zmarnować 15 lat ciężkiej pracy na wizerunek :!: , tym bardziej, że ja nie uważam skody za konkurencję vw (a przynajmniej bardzo małą)
                                          Nie znam w europie marki, w którą by tyle zainwestowano, odbudowano, stworzono wizerunek tylko po to aby potem to wszystko popsuć.
                                          O2FL RS | S2 | F2

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8030
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            wystarczy Skodę pozbawić niektórych silników i dodatków - np. biksenonów w superbie i już będzie tańszą marką
                                            W tej chwili porównanie Golfa VI highline 1.4 TSI z metalikiem + pakietem 990 kosztuje wg cennika 74600,

                                            OII FL Elegance 1.4TSI z metalikiem kosztuje wg cennika z oficjalnym rabatem 77250zł

                                            Gdzie OII nie ma podgrzewanych dysz spryskiwaczy, podgrzewanych siedzeń przednich,alarmu, i prawego lusterka obniżanego się podczas włączania wstecznego, siedzenia częściowo z alcantary , poduszka pow. kolanowa kierowcy

                                            Różnice cenowe to np.:
                                            - metalik w GVI kosztuje 1440zł a w OII 1850zł
                                            -Bi-xenony w GVI - 2930zł , a w OII xenony 3300zł dla Elegance

                                            No i kto napisze że OII jest tanim autem? Jakieś "za na +" dla OII oprócz bagażnika?

                                            PS. Dobrze że Skoda ma Danielcia
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tomek
                                              nie rozumiem dlaczego dopiero co dali możliwość wyboru dachu z bateriami słonecznymi, AFL, kessy, poduszka kolanowa itp. Zabranie tego wszystkiego było by jednym z większych błedów marketingowych i PRowych jakie da się zrobić.
                                              a rozumiesz po cholerę było rozwijac Seata, który się słabo sprzedaje i nie bardzo wiadomo co z nim zrobić?

                                              Zamieszczone przez tomek
                                              Jest wielu którzy nie kupią vw bo wolą skodę
                                              Jest wielu którzy nie kupią skody bo wolą vw
                                              to ja jestem na 100% pewien, że tych drugich jest więcej

                                              [ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:23 ]
                                              Zamieszczone przez AdamB
                                              Jakieś "za na +" dla OII oprócz bagażnika?
                                              dla maniaków -> "nie jest VW"

                                              [ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:24 ]
                                              Zamieszczone przez tomek
                                              Nie znam w europie marki, w którą by tyle zainwestowano, odbudowano, stworzono wizerunek tylko po to aby potem to wszystko popsuć.
                                              co popsuć?
                                              przecież to wszystko jedzie praktycznie na wizerunku, teraz jak już wiadomo, że Skoda to PRAWIE VW, to już można sobie odpuścić

                                              [ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:25 ]
                                              Zamieszczone przez AdamB
                                              PS. Dobrze że Skoda ma Danielcia
                                              w VW też można dostać dobrą cenę, polityka jest podobna.
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #24
                                                wiem po co. Chcieli zrobić markę która będzie miała charakter sportowy, będzie miała oryginalny wygląd i będzie celować w młodych ludzi. Niestety nie wyszło. Nie każdy biznes się udaje i przynosi zyski.
                                                Jednak co ma niepowodzenie seata do teorii degradacji odnoszącej sukces skody?
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #25
                                                  pozostaje się zastanowić czy nowa OIII nie będzie już samochodem jak to podają w newsie "nieco inaczej ukierunkowanym" a ostatnią opłacalną (dobrze wykonaną) grupą będzie właśnie O2FL i S2

                                                  Szczerze mówiąc to ja wybierałem samochód pomiędzy VW a Skodą i właśnie ze względu na znikome różnice w wykonaniu i znaczące w cenie wybrałem Skodę. Gdyby Skoda była znacznie gorzej wykonana to kupił bym VW ale "jak nie widać różnicy to po co przepłacać?"
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...